Propagace od influencerů


V dnešní době je slovo influencer poměrně dost používané slovo. Vychází z anglického slova influence = vliv. Kdo je to? Většinou to bývá člověk, jenž je veřejně známý, třeba i na sociálních sítích. Dokáže si získat pozornost a zaujme. Může to být jeho vzhled, názory, nebo něco, co vytváří, ať už jsou to fotografie, videa nebo díla uměleckého zaměření. Díky jeho dosahujícímu vlivu, bývá často oslovován firmami či společnostmi.
americké dolary
Po domluvě mu zasílají nejen produkty, které později na sociálních sítích propaguje, ale dokonce i žádají o propagování názorů. Spektrum nabízených produktů či služeb bývá pestré. Od internetových stránek, přes kosmetické výrobky, hračky, elektroniku, až po podniky a obchody. Častá forma ukazování nabídky bývá product placement, kdy reklamu do své publikace skryje nebo zasadí. Jak to může vypadat? Hlavní postava většinou upřednostňuje výrobek nebo ho nenápadně zmiňuje. Například pije limonádu tak, aby byla vidět konkrétní etiketa, a vychvaluje ji.
Co za to influencer dostane? Společnost mu výměnou za propagaci zaplatí nebo mu přenechá produkty. Spolupráce mohou být jednorázové, ale i dlouhotrvající. Ne vždy bychom jim ale měli věřit. Chvály a podtrhování kvality nemusí být vždy důvěryhodné. Daná osoba může doporučovat jen kvůli honoráři.
sociální sítě na klávesách
Proč se k této funkci volí zrovna influenceři? Odpověď je naprosto jednoduchá. Kdybyste si měli vybrat mezi trikem od značky, kterou prosazuje váš oblíbený herec, nebo úplně tím samým trikem od značky, která má v čele modelku, o které jste nikdy neslyšeli, kterou značku byste si vybrali?
Jak se stát influencerem? Musíte si získat vliv stovky lidí. Správná otázka tedy je, jak si získat vliv publika a čím je zaujmout. Na tuto otázku se nedá odpovědět, jelikož nikdy nevíte, co musíte udělat pro to, abyste lidi zaujali na tolik, aby vám důvěřovali při nakupování zboží.