Jedná se o jednu z off-page metod v rámci optimalizace pro vyhledávače. Úmyslem je propagace konkrétního webu. Jedná se o jednu z nejvýznamnějších technik. Tvoření hodnotných zpětných odkazů má z hlediska internetového marketingu hned dva zásadní afekty. Jednak jde o zlepšení pozice odkazované webové stránky ve výsledku vyhledávání prostřednictvím použití správných klíčových slov. Druhým dopadem je získání nových návštěvníků dané stránky. A o to jde především.
Linkbuilding slouží ke zvýšení pravděpodobnosti, že si někdo přečte odkaz na dané webové stránky. Vyšší počet logicky znamená vyšší šance, že se k dané stránce dostane potenciální zákazník či klient.
Metody
Nabízí se hned několik možných způsobů, jak efektivně použít zpětný odkaz. Lze učinit registraci do katalogů, uskutečnit výměnu odkazů, publikování článků na jiných webech, aktivní účast na diskusních fórech a komentování článků, spolupracovat s bloggery, využít sociální sítě apod.
Jedná se o nepostradatelnou metodu. Jestliže chcete mít jistotu a garanci, že linkbuilding je efektivní, je lepší alternativou tuto záležitost přenechat odborníkům. Specialisté zabývající se nejen tvorbou webových stránek vám pomohou i s touto záležitostí. Výsledkem bude oboustranná spokojenost.
Kdo je linkbuilder?
Zejména osoba mající dostatek zkušeností, kontaktů i kreativity, jenž je schopna dát o vašem podnikání vědět. Disponuje zdroji a je schopen informace o vašem businessu dostat na ta místa, kde vás potenciální zákazníci či klientela může potenciálně hledat. Zkrátka profesionál, který vám pomůže ke zvýšení návštěvnosti daného webu.
Linkguilder by měl pracovat jako spojka mezi vámi a eventuální klientelou. Zároveň přicházet s novým podnětem, myšlenkou a konzultovat originální ideu v rámci propagace a tvorby obsahu webu. Měl by rovněž znát potenciál online trhu a komunity, která je úzce spojena s vaším podnikáním.