Když jde o peníze, měly by jít všechny žerty stranou. Ale jsou situace, kdy se zdá, jako by těm, jimž jde o peníze, snad ani o peníze nešlo. Počínají si nerozumně, ne-li přímo šíleně. Možná proto, že jim jejich ztráty nakonec někdo zaplatí, takže proč by se namáhali?
Chcete příklad? Pak ho máte mít. Zavzpomínejme třeba na přelom letošního června a července. A to přesněji na pražské letiště. Václava Havla nebo Ruzyni, jak je vám to milejší.
Asi vám neuniklo, k čemu tu došlo. Letiště nemělo dostatek personálu pro nakládání a vykládání letadel a pro žádoucí odbavování cestujících. Což mohu potvrdit, protože jsem právě v tom okamžiku odlétal do ciziny.
Zavazadla spousty cestujících tak se svými majiteli neodletěla. A co letiště na to? Vlastně mu to bylo poměrně jedno. Ano, chybička se vloudila, ale ona se ta zavazadla prostě dopraví za svými majiteli později, následujícími lety. A lidé mají navíc tu výhodu, že jim taková zpožděná zavazadla budou dopravena až na jimi udanou adresu. Což v mém případě znamenalo půlhodinovou jízdu letištního taxíku do hotelu, v němž jsem se ubytoval.
Kolik jenom těch zpožděných zavazadel muselo být! A kolikrát je tedy někdo musel lidem navíc odvážet! A kolik asi takový transport zpožděných zavazadel k jejich majitelům stál? A to přece musí někdo zaplatit. Víme, kdo by to měl být.
Nebo to pomalé odbavování. Aniž bych se něčeho dožadoval, dostal jsem při odbavení automaticky poukázku na občerstvení. To se tak má. Tedy přesněji řečeno musí. A i když ponecháme stranou, co se dá koupit za poukázku na 250 korun na pražském letišti, je jisté, že někdo bude muset zaplatit takové poukázky za všechny lidi, kterým musely být kvůli šlendriánu letiště vydány.
Obávám se, že v tom létají minimálně statisíce korun. Nemohu odhadnout, kolik lidí odneslo onen nedostatek letištního personálu, nevím, kam všude jim byla zavazadla dodatečně dovážena. Nebyl jsem celou tu dobu na místě, abych to počítal. Ale někdo to bude muset nakonec zaplatit. A kdo myslíte, že to bude?